
|
| |
Tytuł:
|
 |
Dienststellen RosenbergßBauftragter des Führens für die Überwachung der gesamten geistigen und weltanschaulichen Schulung und Erziehung der NSDAP
|
 |

|
| |
Sygnatura:
|
 |
|
NS 15
|
|
Poziom opisu: |
zespół |
|
 |

|
| |
Data początkowa:
|
 |
|
 |

|
| |
Data końcowa:
|
 |
|
1945
|
|
Rozmiar w metrach: |
4,5 |
|
 |

|
| |
Język dokumentów:
|
 |
niemiecki
|
 |

|
| |
Zawartość:
|
 |
Artykuły i prace różnych autorów na temat Mikołaja Kopernika i jego dzieła, szkoły wyższe w tym np.. Uniwersytet w Poznaniu (1939-1942). |
 |

|
| |
Dzieje przechowywania:
|
 |
Uzupełniające dopływy znajdują się w zespole NS 8 i R 21. Akta "Haupstelle Wissenschaftliche Information" przechowuje Yiddish Scientific Institute (YIUO) w Nowym Jorku. Instytut - Institut für Zeitgeschichte - w Monachium posiada mikrofilm. Zespół przechowywany w Bundesarchiv w Berlinie. |
 |

|
| |
Aktotwórca:
|
 |
Dienststellen Rosenberg - Beauftragter des Führers für die Überwachung der gesamten geistigen und weltanschaulichen Schulung und Erziehung der NSDAP. (1934-1945)
24.01.1934 r. Hitler mianował Alfreda Rosenberga "pełnomocnikiem Führera nadzorującym całe duchowe i świato-poglądowe szkolenie i wychowanie w NSDAP" (DBE). Utworzony w związku z tą działalnością urząd, zwany był skrótowo "Amt Rosenberg" - Urząd Rosenberga.
|
 |

|
| |
Archiwum:
|
 |
| Bundesarchiv Berlin Lichterfelde |
centralne |
| Niemcy |
Berlin |
|
|
 |

|
| |
Bibliografia:
|
 |
- Dienststellen Rosenberg - Beauftragter des Führers für die Überwachung der gesamten geistigen und weltanschaulichen Schulung und Erziehung der NSDAP,
Inwentarz książkowy
- Bollmus Reinhard, Das Rosenberg und seine Gegner. Zum Machtkampf im nationalsozialistischen Herrschaftssystem, Stuttgart 1970,
- Bollmus Reinhard, Zum Projekt einer nationalsozialistischen Alternativ - Universität: Alfred Rosenbergs "Hohe Schule", Stuttgart 1980, Erziehung und Schule im Dritten Reich, 2,
- Mommsen Wolfgang A., Die Nachlässe in den deutschen Archiven, Boppard am Rhein 1971, 1983, Schriften des Bundesarchivs, 1-2,
|
 |

|
| |
|
 |
|
 |
|
 |

|