O programie RMP Pomoc English version


wróć do wyszukiwania


  Tytuł: Uprawlenije po postrojkie Połck-Siedleckoj żeleznoj dorogi

  Sygnatura:
357   Poziom opisu: zespół

  Data początkowa:
1902   Rozmiar w j.a.: 641

  Data końcowa:
1908   Rozmiar w metrach: 23

  Język dokumentów: rosyjski

  Zawartość: Akta dotyczące przetargu na kontrakty na dostwę sprzętu, materiałów budowlanych, roboty ziemne, budowę budynków, telegrafu, kanalizacji stacji, prace naziemne, nasypy, o przekazaniu kontraktu na przebudowę stacji Siedlce L. Ronowi, o umowach z poleskimi, południowo-zachodnimi oraz nadwiślańskimi kolejami żelaznym na wykonanie prac przbudowy węzłów kolejnowych stacji Hajnówka, Czeremch, Siedlce, korespondencja nt. przekazania odcinka Andrzejowice-Siedlce do użytku Nadwiślańskim Kolejom Żelaznym; rozkazy kierownika prac odnośnie składu osobowego, korespondencja z Zarządem Budowy Kolei Żelaznej nt. składu osobowego i o wykonaniu pracy przez administratorów. Materiały dotyczące pozwów pracowników kolei Rewkowskiego i Demidowicza do Zarządu Budowy Kolei Połocko-Siedleckiej za poniesiono okaleczenia. Umowy, rozrachunki i korespondencja z wykonawcami i dostawcami L. Ronem, zakładem maszynowym i żeliwnym "Rudzki i Co." w Warszawie, biurem hydrologicznym i warsztatem mechanicznym "Rychłowski, Wer i Co." w Warszawie o dostawach materiałów budowlanych, wyposażenia budynków na kolei, kanalizacji stacji, w tym powiększenia węzła kolejowego st. Siedlce i budowy studni artezyjskiej na st. Przymordy; korespondencja o przekazniu lini Połock-Siedlce do użytku, raport o budowie kolei Połock-Siedlce z załącznikami, główna księga rachunków według bilansu, dokumenty płacowe pracowników kolei. Podział administracyjny kolei, projekty, plany, schematy budynków pasażerskich i peronów, w tym na st. siedlce, budowli drworcowych, warsztatów, parowozowni, podnośników, sklepików spożywczych na stacjach. Schematy blokad , centralizacji zwrotnic i sygnalizacji, w tym na stacji Nurzec, Przymorty, projekty, obliczenia do projektów mostów, w tym na Bugu Zachodnim, Narwi, Leśn;ą, Toczną, Sarankę, Liwiec, korespondencja o przekazaniu linii do użytku odcinka Wołkowysk-Siedlce; korespondencja nt. wykonania przekroi podłużnych linii, o budowie wiaduktów i przejazdów, w tym na przecięciu z gałęziż Siedlce-Małkini, projekty budowy węzłów kolejowych Andrzejowice, Hajnówka, Czeremch, Siedlce. Korespondencja z Wileńskim biurem Technicznym i Domem Przemysłowo-Handlowym W. Matyszkiewicza o wyposażeniu warsztatów przy depo st. Siedlce, ze spółką zakładów elektrotechnicznych i maszynowych Weihelta, fabryką metalową Ron, Zliński i Co w Warszawie, biurem hydrologicznym stacji Przymordy; akty przyjęcia wyposażenia do kanalizacji stacji w fabryce Rudzki i Co, kopie planów wyposażenia fabryki "Rudzki i Co' korespondencja o przekazaniu odcinka Andrzejowcy-Siedlce do użytku Nadwiślańskiej Kolei Żelaznej. Korespondencja na temat budowy magazynu na stacji w Siedlcach, cyrkularze starszego lekarza, wykazy chorych w ambulatorium i szpitalu, materiały nt. nadzoru sanitarnego i weterynaryjnego, projekt budowy telegrafu połocko-siedleckiej kolei żelaznej. Raporty kierowników odcinków i korespondencja z Zarządem nt. budowy siedleckiej k.z. o wykonaniu prac budowy nasypu , przejazdów, w tym o obwodnicy drogi Siedlce-Łosice w mejscu skrzyżowania z linią kolejową, budowe mostu na Bugu Zachodnim, o przebudowie stacji w Siedlcach, o budynkach dworcowych, o budowie linii telegraficznej i telefonicznej, o ekspertyzie złóż torfowych w majątku I. Gimnickiego w folwarku Czuchów-Pieńki powiatu konstantynowskiego guberni siedleckiej. Księgi pism wchodzących i wychodzących Wydziału Obrachunkowego, Technicznego, Mechanicznego i Ruchu Tymczasowego.

  Dzieje przechowywania: Zespół napłynął do RGIA nie później niż w 1924 r. z archiwum zakładowego Ministerstwa Szlaków Komunikacji, zachował się częśćiowo, materiały dokumentalne zespołu opisano w jednym inwentarzu sporządzonym przed 1915 r. ostatni napływ miał miejsce w postaci 8 j.a. w 1973 r.

  Aktotwórca: Uprawlenije po postrojkie Połck-Siedleckoj żeleznoj dorogi (1902-1908)

Zarzą utworzono 1 marca 1902 r. na podstawie postanowienia Komitetu Ministrów i Departamentu Ekonomii Rady Państwowej w Sankt Petersburgu w celu kierowania budową ze środków połocko-siedleckiej kolei żelaznej. Od 1 czerwca 1902 r. do zakończenia sporządzania raportu w okresie październik-sierpień 1908 r. znajdował się w Wilnie. Zarząd wchodził w skład resortu Zarządu Budowy Kolei Żelazanej Ministerstwa Szlaków Kominikacyjnych. Kolej otworzono 17 marca 1906 na odcinku Andrzejowcy-Siedlce. Po zakończeniu budowy odcinków Wołkowysk-Siedlce od 1 stycznia 1907 r. przekazano do eksploatacji Zarządowi Nadwiślańskich Kolei Żelaznych.


  Archiwum:
Rossijskij gosudarstwiennyj istoriczeskij archiw centralne
Rosja Sankt Petersburg, Sankt-Pietiersburg

  Bibliografia:
  • Centralnyj gosudarstwiennyj istoriczeskij archiw SSSR, Leningrad 1956,
  • Rossijskij gosudarstwiennyj istoriczeskij archiw, Sankt Petersburg 2000,
  • Centralnyj gosudarstwiennyj istoriczeskij archiw SSSR w Leningradie, Leningrad 1956,
  • Rossijskij gosudarstwiennyj istoriczeskij archiw, t. 1, Sankt Petersburg 2000,
  • Opis' fonda, ogławlenije k opisi,
  • Otcziot po postrojkie Połock-Siedleckoj żeleznoj dorogi. 1902-1907, Sankt Petersburg 1908, MPS,
  • Trudy komissii po wyjawleniju stoimosti kazionnych żeleznych dorog (1905-1914), Piotrograd 1915,
  • Fondy Rossijskogo gosudarstwiennogo istoriczeskogo archiwa. Kratkij sprawocznik, Sankt Petersburg 1994,
  • Katałog, annotirowannyj riejestr opisiej, opis', ogławlenije k opisi,
    Inwentarz sporządzono do 1915 r.

   


wróć do wyszukiwania